torstai 17. toukokuuta 2012

New York, Day 1&2

Olin eilen työpaikan "TYKY-illassa" ja kotiuduin sieltä eilen vasta lähempänä puolta yötä, niin taas vähäsen venyi näiden matkapostauksien aloittaminen. Mutta nyt asiaan!

Matkaan lähdimme tiistai-aamuna, menimme ensiksi vanhempieni luokse ja sieltä kohti Helsinki-Vantaa lentoasemaa.

Päällä takki - Evans, huivi - Pieces, paita - Zizzi, pitkä toppi - Zizzi, farkkucaprit - Evans, kengät - Marco Tozzi
Ensimmäinen kuva, jonka otin päästyämme New Yorkiin. Tykkään Rockefeller Plazasta hirmusti, sinne menimmekin ensimmäisenä metsästämään ruokaa. Hotellimme The Pod sijaitsi lähellä 5. avenueta ja tuota Plazaa, loistava sijainti siis.

Aikaero ja matkaväsymys painoi aika raskaasti ensimmäisenä päivänä. Saavuimme New Yorkiin tiistaina paikallista aikaa jotain klo 5pm, taksimatka kestin noin tunnin JFK:ltä. Kirjauduimme hotellin sisään ja sen jälkeen lähdettiin tosiaan etsimään jotain ruokapaikkaa. Tuossa hotellissa oli muuten huono palvelu, se täytyy sanoa! Tilat oli ihan ok, siihen hintaan ei odotetty mitään luksusta. Ja etukäteen tiedettiin myös se, että wc:t ja suihkut sijaitsee käytävällä, ei meidän omassa huoneessa. Se oli yllättävän kivutonta käydä suihkussa ja wc:ssä käytävällä sijaitsevissa tiloissa.

Tässä kuvassa pönötän meidän hotellin ulkopuolella. Hotellin aulasta ei hoksattu ottaa ollenkaan kuvia, hyvä me!

Hotellihuoneesta ei saanut oikein mitään järkevää kuvaa, kun tilat oli niin pienet. Tässä kuitenki pari kuvaa, jotka otin lähtiessämme pois New Yorkista.

Huoneessa oli kerrossängyt. :)
Ulko-oven yläpuolella on valoja, joiden avulla tietää koska WC- ja suihkutilat ovat vapaana, kätevää!

Toisena päivänä New Yorkissa päätimme olla kunnon turisteja ja ostimme liput sellaisiin bussi ajaluihin, joista saa katolta tiirailla näkymiä. :) Lippuja pystyy ostamaan helposti kadulla seisovilta myyjiltä, esimerkiksi Time Squarelta näitä löyty vaikka kuinka, koska sieltä lähtee ainakin yhden firman turistibussit. Liput maksoi $45/hlö. Sillä sai nousta ja hypätä kyydistä koska vain, lisäksi kyseinen bussifirma teki useita erilaisia kierroksia, esim. Night Tour, joka kiertää pimeän tultua keskustaa ja menee myös Brooklynin puolelle. Se oli hieno tunne ylittää Brooklyn Bridge pimeällä, sade tosin hieman haittasi menoa. :( Meille jaettiin kyllä sadeviitat, ettei vaattet päässeet kastumaan. Busseissa kuule oppaiden selostuksen joko korvanappien avulla tai sitten heillä on ihan mikrofonit, joiden avulla kuulee selostuksen. Minun korvissani ne nappikuulokkeet eivät kerta kaikkiaan pysyneet, joten minun kohdalla se selostus paikoista ja rakennuksista meni ihan ohi!

Seuraavaksi kuvia näiltä bussikierroksilta.

Time Square.

Kuka tietää mitä tässä rakennuksessa tehdään? Jos joku on seurannut Project Runwayta, niin jaksot on kuvattu tuossa koulussa. :)

Macy´s tavaratalo ja Empire State Building.

Marimekkokin on hyvin edustettuna 5th Avenuella.

Rakennukset on aikasta korkeita New Yorkissa..

Tässä rakennetaan toista uusista torneista menetettyjen World Trade Centerin rakennuksien tilalle.

Me hypättiin bussista pois Batter Parkissa, joka sijaitsee Manhattanin ihan eteläosassa. Sieltä lähtee mm. risteilyt Vapaudenpatsaalle ja ilmainen lautta Staten Islandille, jolle me menimme. Siinä sattui sellainen hassu juttu, että meidänm tarkoitus oli päästä Vapaudenpatsaalle mutta me menimmekin sen ohi Staten Islandille. Lautalla yksi nainen alkoi juttelemaan kanssani, meinasi että ei muistuteta yhtään Suomalaisia. Hän oli käynyt Helsingissä ja meinasi, että meidän perhe oli aivan liian äänekäs ja hymyileväinen suomalaiseksi perheeksi. :D

Battery Park.
Satu, Battery Park ja ensimmäinen ostos New Yorkista..Armani Exchange. ;)
Satu ja Vapaudenpatsas.
Hieman sumuinen Manhattan..Tuosta kuvasta muuten näkyy hyvin rakenteilla olevat tornit. Vielä on paljon tekemistä!
Puiden kehestymä katu, en muista missä kohtaa mentiin.
Luksusliikkeitä.
Central Park.
Central Park
Toisena päivänä kävimme kaupoilla mutta sieltä ei niinkään ole kuvia. Armani Exchange 5th Avenuella sijatsi ihan meidän hotellin lähellä. Siellä tuli käytyä pariinkiin otteeseen, koska siellä oli kaikki laukut -50%. Ostin sieltä sellainen keskikokoisen laukun, ostoksista teen sitten erikseen oman postauksen. :) Mieheni osti tuolta Armani Exchangen liikkestä aika paljonkin vaatteita, kun oli niin hyviä tarjouksia. Armani Exchange eroaa tuosta ns. normaalista Armanista sillä tavalla, että se Exchange on suunnattu laihemman lompakon omistajille. Laatu kyllä tuntui olevan kohdillaan, varsinkin miehen vaatteet oli ihania matskultaan.

Sää tuolla oli meidän vierailun aikaan hieman sateista ja sumuista. Aurinko ei kauheasti näyttäytynyt, lämpöä oli jotain 18 asteen verran. Washington DC:ssä meitä odottikin 29 asteen helteet, sweet! :)

1. Ihanaa!! Mä jo odottelinki tätä postausta ja jään odottelemaan lisää! :) Kiva kun jaksoit kirjotella ja laittaa kuvia. Pääsee ees mielikuvamatkalle... :)